Mramorovanie bez vody / Watermarble without water

Watermarble, alebo aj vodné mramorovanie, je síce krásna technika, ale hrozná prplačka.

Mramorovanie bez vody / Watermarble without water

Watermarble, alebo aj vodné mramorovanie, je síce krásna technika, ale hrozná prplačka.


Treba k nemu vodu, laky, ktoré sa pekne rozlejú po vodnej hladine, čas, najmä ak každý prst robíte zvlášť a navyše čistenie prstov a okolia nechtov. Občas som túto tortúru ochotná podstúpiť, no väčšinou nemám toľko času. Preto som si tento raz zvolila takzvané suché mramorovanie, navyše nie priamo na nechtoch, ale na uzatvárateľnom plastovom vrecku. Prečo sa to nevolá ziplock aj u nás? :D


Although watermarble is really beautiful technique, it's quite pain in the... you know. You need water, polishes that spread nicely on water, time mainly if you are doing each finger separately and then the whole process of clean up. Sometimes I'm willing to undergo this torture, but usually I don't have time. So this time I decided to do so called dry marble, and not on my nails but on a ziplock bag.

Mramorovanie bez vody / Watermarble without water

Postup je v tomto prípade naozaj jednoduchý. Na plastové vrecko natrete / nacapkáte farby vedľa seba podľa toho, aký výsledok si želáte a potom špáradlom, pomarančovým drievkom, bodkovačom "mramorujete". Ja som nalakovala vedľa seba tri farby v šiestich prúžkoch a potom som bodkovačom ťahala farbu priečne na stredačku z jednej strany na druhú.

The method is really simple. On plastic bag you brush or splat colors next to each other to achieve the look you want and then using toothpick, orange stick or with dotting tool you marble the colors. I brushed three colors in six stripes and then I dragged the color across from one side to other.

Mramorovanie bez vody / Watermarble without water

Tým je naše mramorovanie hotové. Stačí už len počkať, kým laky na vrecku uschnú. To môže trvať až hodinu. Neodporúčam používať rýchloscnúci nadlak, "nálepky" tak môžu veľmi sckrehnúť a lámať sa. Keď sú nálepky suché, dajú sa krásne z vrecka odlúpnuť.

And the marbling process is done. You just have to wait, until the polishes are dry. That can take up to one hour. Don't use quick drying top coat, because that can make "stickers" brittle and they will shatter. When the stickers are dry, you can peel them off really easily.

Mramorovanie bez vody / Watermarble without water

Potom stačí nechtík nalakovať podkladom príbuznej farby. Ja som si vybrala biely lak od Pupy. Môžete si z nálepky vystrihnúť presný tvar nechtu a potom ju použiť, alebo ju rovno plesknúť na nehet a potom obstrihávať. Prvá možnosť je jednoduchšia z hľadiska čistenia kožičky, no treba strihať presne a opatrne. V oboch prípadoch nálepku prikladáme na lak, ktorý ešte nezaschol a opatrne zahladíme napr. vatovou tyčinkou. Treba dať pozor, aby ste nálepku nepotrhali tak, ako sa to podarilo mne na prostredníku ľavej ruky.

Then you paint your nails with base color that is similar to your marbles. I picked white polish from Pupa Milano. You can cut out the nail shape and then stick them on your nails, or just use them as they are and then cut off. First option is easier in terms of cleaning, but you have to be really accurate and careful. In both cases you stick the marble on polish that is still wet and then smooth it out with cotton bud. Be careful, because you can tear the sticker easily, such as me on my left middle finger.

Mramorovanie bez vody / Watermarble without water

Bola som celkom prekvapená, že tento raz sa mi darilo viac na pravej ruke. Na ľavej sa mi najskôr podarilo nálepku natrhnúť a potom sa mi na prstenník otlačila obliečka z paplóna. Tak to už chodí, keď si lakujete nechty v noci :D

I was surprised that this time my Cinderella hand looks better. On my left hand I tore the sticker and then my blanket pressed really nice pattern on my ring finger :D

Mramorovanie bez vody / Watermarble without water

Na mramorovanie som si vybrala tri nové laky. Koniec januára sa blíži, zachvíľku vám ich predstavím v samostatnom článku :) Tu na fotke ich vidíte pekne pohromade - zelenkavý Rimmel Green Dragon, fialový so shimmerom je Ados 697 a stará dobrá Space Queen od Essence v novom šate. Posledným je biela Pupa (zo sady, tak nikdy neviem číslo).

For marbling I used three new polishes. The end of January is near so you can read about them in separate post :) Here on photo you can see them together - pastel green Rimmel Green Dragon, purple one with shimmer is Adost 697 and oldie but goodie Space Queen from Essence in new bottle. Last one is white Pupa (from one kit without a number).

Mramorovanie bez vody / Watermarble without water

Mramorovanie bez vody / Watermarble without water

Mramorovanie bez vody / Watermarble without water

S výsledkom som nadmieru spokojná. Ja už mám polovicu januára jar, zimy mám dosť, to preto tá veselá kombinácia farieb. Myslím, že mramorovaných nechtov tu v budúcnosti uvidíte viac, pretože táto technika sa mi páči čím ďalej tým viac. A keď bude viac času, budem sa zdokonaľovať v tej vodnej verzii :)

I'm really happy with the result. For me it's spring already, that's why I used this color combo. I think you will see more of these marbles here in the future, because I start to love this technique. And if I will have some spare time I will improve my marbling skills but with water :)

Ako sa vám páči moja dnešná manikúra? Ste na tom podobne, aj vám už jar klope na okno?

Do you like this manicure? Can you feel the spring already like me?




18 komentárov :

  1. tak toto je úplne geniálne, ešte som o tom nepočula, ale isto to vyskúšam...aj keď moc neverím, že mi to vyjde...:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to super technika, najmú ja to tak vnímam, lebo sa mi veľmi páči watermarble len na to akosi nemám nervy :D Určite budem ešte s dry marble experimentovať... Možno potom urobím nejaký návod ako na to. Určite skús ;) Inak dá sa použiť aj hladý euroobal miesto toho zatvýracieho vrecka :)

      Odstrániť
  2. Máš to krásné už to mám ne nehtech taky a chystám článek :-) na mém blogu nailsbyviky.blogspot.cz :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. Tak som zvedavá, ako ti to vyšlo :)

      Odstrániť
    2. Článek už je hotový na http://nailsbyviky.blogspot.cz/ a byla bych moc ráda kdybys mě pomohla nějak zviditelnit :-) předem děkuji

      Odstrániť
    3. Bola som sa pozrieť, výsledok sa mi páči :)

      Odstrániť
  3. Ten výběr barev je dokonalý, celý je to moc krásný a to přelakování se Space Queen tomu dodalo takovou tu závěrečnou tečku. :) Ráda bych někdy zkusila, ale když jsem si přečetla, že to může schnout i hodinu..ufff :D Já jsem strašně netrpělivá a pokud bych to vydržela a ono se mi to pak potrhalo k nepoužití, tak by mě asi trefilo. :)) Ale ach, je to tak nádherný.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď tie nálepky si môžeš pripraviť aj skôr, nie nutne v momente lakovania. Napríklad aj deň vopred... A ďakujem :)

      Odstrániť
  4. To je dokonale! Vypada to nadherne, urcite i zasluhou zvolenych barev... Palec nahoru!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. Vtipné, že som si všetky tri laky kúpila v jeden deň :)

      Odstrániť
  5. Nádhera jak technika tak zvolené barvičky...určitě co nejdřív vyzkouším..:) Díky za super nápad..:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie je začo. Určite skús, som zvedavá na výsledok :) A ďakujem :)

      Odstrániť
  6. Wow, your nailart is really pretty. I like the color combination a lot. Thanks for the tutorial, I really have to try that soon :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oh, thank you! I'm glad it helped. If you will try it, please let me know, I would really like to see the result! :) And I really like you blog, but I will need a translator to be able to read it ;)

      Odstrániť
    2. Oh, thank you very much^^ I really like your blog, too. I thought of writing my blog in German and English... I tried it last year for two posts. I might just start doing it again, so it's easier for you to read. I mean, you write yours in English too and I'm really thankful I can read it, because I don't really know Czech :(

      Odstrániť
    3. No worries, I think I still can read it through the translator thing ;) It's quite time consuming to write it in both languages... Btw It's Slovak, but I don't mind :)

      Odstrániť
    4. Oh dear, I'm really sorry. The translator told me it's Czech u.u
      And yes, writing those two-language posts took forever :O

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...