Mikulášske / St Nicholas Day

Milí moji čitatelia, preto, že ste celý rok poslúchali, mám pre vás Mikulášsku nádielku už dnes :)

Mikulášske / St Nicholas Day

Milí moji čitatelia, preto, že ste celý rok poslúchali, mám pre vás Mikulášsku nádielku už dnes :)

Vianočné sviatky sa pomaly, ale isto blížia a sviatok sv. Mikuláša je pre mňa takým odrazovým mostíkom Vianočného ošiaľu.

Trošku faktov. Sv. Mikuláš patrí medzi najobľúbenejších svätých. Žil v 4. storočí v Myre, kde pôsobil ako biskup. Tento deň je spomienkou na jeho dobrotivé činy, pomoc ľuďom v núdzi a na jeho mimoriadnu zbožnosť. Je považovaný za patróna detí.

Na tento sviatok mám rôzne milé spomienky. Keď nás naši odviedli z detskej izby, aby vymenili žiarovku za červenú, na okno natiahli červenú plachtu, rozdelili balíčky do vyčistených čižiem a potom buchotali, že akože Mikulášov čert :D

Občas sa pritrafilo, že prišli nejaké dobré duše v kostýmoch až k nám domov a my sme museli niečo zaspievať alebo zarecitovať.

Hlasivky sme si potrénovali aj na Mikulášskom večierku u tatu v práci.

V škole sme potom vždy vykrikovali "Na svätého Mikuláša, neučí sa, neskúša sa". Myslím, že to sme ešte na strednej praktizovali. 

Tradične mi Miki do čižmy nadelil rôzne čokoládky a iné sladkosti, nejaké tie mandarínky a oriešky. A adventný kalendár, ktorý je super, lebo v ten deň môžete zjesť políčka jedna až šesť :D A dostala som už aj pivko vo vianočnej plechovke... Tento rok som ho prosila, aby vymenil čokoládu za ovocie, čerstvé či sušené a oriešky. Tak uvidíme, čo si zajtra nájdem v Martensoch :)

Minulý rok som Mikulášsku manikúru akosi zanedbala. Poučila som sa a včera som si na nechty namaľovala Mikiho a jeho pomocníkov a na druhú ruku typické kúsky dobrôt - mandarínku, čokoládu a arašidy. Postavičkám som sa rozhodla vyobraziť len hlavičky. Mikuláš nosí špeciálnu červenú špicatú pokrývku hlavy (neviem, či to nazvať čapicou...). Anjelikovi som namaľovala zlatú svätožiaru a čertovi svietivé červené očiská.

My dear readers, because you were nice all year long, I have something for you :) Here in Slovakia, on December 6th we celebrate St Nicholas Day, who usually brings us some goods and sweets... For me it's like springboard for beginning of Christmas madness.
Little bit of facts. The tradition of Saint Nicholas' Day, on December 6th, is a festival for children in many countries in Europe related to surviving legends of Saint Nicholas, and particularly his reputation as a bringer of gifts.

I have so many nice memories of this day. Like when our parents took us into other room so they could change the lightbulb for the red one, they put red blanket on the window, they put the presents into our cleaned boots and then they were making noises like the devil would :D

Sometimes evrn some people dressed like St Nicholas came to our place and we had to sing or recitate something.

We also trained our vocal cords on 'St Nicholas" party at dad's work.

And in the school we were shouting that on St Nicholas day there is no learning and no exams (it little "school kids" proverb). I thing we were doing that even in highschool.

Usually "Nicky" put some chocolate, sweets, mandarines and nuts. And advent calendar, which is always amazing, because you can eat six pieces of chocolate that day :D And once I got a Christmas beer... This year I asked him for some fruits and nuts instead of chocolate. So we'll see what I will have in my Martens boots tomorrow :)

Last year I forgot to do some special manicure. So yesterday I painted on my nails "Nicky" and his helpers (angel for good kids, devil for those who were bad) and some gifts we usually get - mandarines, chocolate and peanuts. I decided to draw only little heads on my nails. St Nicholas is wearing this kind of red hat. To angel I painted golden halo and devil got his red blazing eyes.

Mikulášske / St Nicholas Day

Druhú ruku som poňala trochu abstraktnejšie. Mandarínka je jednoducho oranžová s malým zeleným lístkom. Čokoláda mi asi celkom nevyšla, respektíve neviem, či to ako čokoláda vyzerá :D Prstenník má predstavovať arašidovú škrupinku.

Na palce a malíčky som si nalakovala červenú a na vrch ešte červeno biele glitre.

Lakov, ktoré som použila na túto manikúru, bolo ozaj dosť. Ak by ste chceli vedieť názov a značku niektorého konkrétne, napíšte mi do komentára :)

My other hand is more abstract. Mandarine is simply orange with little green leaf. I think that chocolate is not my best piece of art. Last one should be a peanut shell.

On my thumbs and pinkies I have basic red with red and white glitter.

I used so many polishes, so if you want to know what kind is the particular one, just ask me in the comment :)

Mikulášske / St Nicholas Day

Mikulášske / St Nicholas Day

Mikulášske / St Nicholas Day

Mikulášske / St Nicholas Day

Mikulášske / St Nicholas Day

Mikulášske / St Nicholas Day

Mikulášske / St Nicholas Day

Verím, že si pozajtra v čižmách nájdete bohatú nádielku, toho čo máte radi :)

I hope you will find all things you like in your boots :)




6 komentárov :

  1. Satanáš a mandarinka sú úplne n-a-j-v-i-a-c :-D Perfektné a moc vtipné, zdvihlo mi to náladu :-) A prezraď, čo je to za lak tá oranžová, vyzerá nádherne!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Že satanáš, dobré :D Som rada, že som spríjemnila deň :) Oranžová je prvý decembrový lak, nečakane s názvom Mandarin Magic od Avonu ;)

      Odstrániť
  2. Mikulas s anjelom su naj.. super a paci sa mi, ze ziadny santovia, ale nase tradicie :-)

    Viva la Vida Dorota

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako by to bolo kresliť miesto Mikiho Santu na sviatok Mikuláša! :) Ďakujem.

      Odstrániť
  3. No ja odpadnem aké to je krásne! :D :) Moc sa ti to podarilo, celé prevedenie je skvelé :))

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...