DIY cuticle oil

Olej patrí medzi najobľúbenejšie produkty na ošetrovanie nechtového okolia.

DIY cuticle oil

Olej patrí medzi najobľúbenejšie produkty na ošetrovanie nechtového okolia.
Napriek tomu, že milujem Zázrak od Havlíka, aj ja rada zakončím manikúru poriadnou dávkou oleja.

Avšak po mnohých neúspešných pokusoch nájsť a kúpiť si taký, ktorý by naozaj dokázal zjemniť a vyživiť moju večne suchú kožičku okolo nechtov som si raz povedala, že si ho namiešam sama. A poviem vám, nič lepšie som ani nemohla urobiť :)


Oil is one of the most favorite product to take care of your cuticles. And even though I love my Miracle by Havlik I also like to end my maintenance manicure with loads of oil.

But after many unsuccessful attempts to buy one that could soften and supple my all time dry cuticles I decided to DIY my own. And I can tell you now it was the best thing I could do! :)


DIY cuticle oil

Po preštudovaní benefitov jednotlivých olejov som si vybrala štyri rastlinné oleje a dva esenciálne oleje. Ostala som verná jednej značke a to českému Sloosu (alebo Salusu ;)). S ich prípravkami mám veľmi dobrú skúsenosť. Ich oleje sú vyrábané šetrným procesom tak, aby v nich ostávalo čo najviac prospešných látok (napr. lisovanie za studena) a mnohé z nich vyrábajú v bio kvalite.


After I carefully read about the benefits of various oils I picked four vegetable oils and two essential oils. The brand I chose is Czech one called Saloos. I've already used some their products and I was always happy with them. They are using gentle processes to produce those oils so they remain all the good stuff (like cold press method) and many of them meets the bio quality standards.

DIY cuticle oil

Je naozaj z čoho vyberať, keďže každý olej má svoje špeci vlastnosti. Nakoniec som sa rozhodla pre túto kombináciu - mandľový olej, jojobový olej, olej z pšeničných klíčkov a tekvicový olej.


There are so many great oils and each have amazing properties. In the end I picked this combination - almond oil, jojoba oil, wheat germ oil and pumpkin oil.

DIY cuticle oil

Mandľový olej som si vybrala ako základný olej, ktorého je vo finálnej zmesi najviac. Pokožka je vďaka nemu hebká a vyživená. Mierni a chráni ju.

Jojobový olej má prezývku tekuté zlato, pretože patrí k najcennejším olejom. Je to tak trochu beťár, lebo v skutočnosti nie je olej. Na rozdiel od ostatných rastlinných olejov ho netvoria triglyceridy, ale mononasýtené estery mastných kyselín (chémiu som mala dávno, preto ak sa náhodou mýlim, ma prosím opravte :)). Jeho molekulárna štruktúra je takmer identická ako štruktúra kožného mazu ľudskej pokožky, vďaka čomu sa veľmi dobre vstrebáva.

Molekuly jojobového oleja sú menšie a prenikajú hlbšie do štruktúr nechtu a vyživujú ho zvnútra. Väčšie molekuly, aké má napr. vyššie menovaný mandľový olej ostávajú skôr na povrchu a vyživujú vrchné vrstvy pokožky a nechtu.

Olej z pšeničných klíčkov som si vybrala preto, že má najvyšší obsah vitamínu E a veľmi dobre regeneruje suchú a drsnú pokožku. Okrem toho obsahuje vitamín A, karotenoidy a veľké množstvo stopových prvkov (K, Na, P, Cr, Ca, Mg, ...).

Tekvicový olej mi padol do oka, lebo má zo všetkých rastlinných olejov najvyšší obsah organicky viazaného zinku. Ten, ako je známe, napomáha k udržaniu optimálneho stavu vlasov, nechtov a pokožky a navracia pokožke a nechtom elasticitu.


I picked almond oil as my carrier oil. Thanks to this oil the skin is soft and nourished. It reduces irritation and protects the skin.

Jojoba oil is often called liquid gold because it's one of the most precious oils. But it isn't a oil. Jojoba oil is actually a mixture of long chain monounsaturated liquid wax esters. They are structurally different from triglycerides, which are what most of the other seed oils are made of. It's molecular structure is almost identical to skin oil / sebum and because of that it absorbs easily.

The molecules of jojoba oil are smaller and they penetrate deeper to nail structures and they nourish the nail from inside. Larger molecules like the ones of almond oil stays in the upper layers of the nail and they nourish them.

Then I selected wheat germ oil because it has the highest content of vitamin E and it regenerate dry and rough skin. Beside of that it contains vitamin A, carotenoids and large amount of trace elements (K, Na, P, Cr, Ca, Mg, ...).

Pumpkin oil caught my eye because it contains the highest amount of zinc. And we all know that zinc helps to improve hair, skin and nail condition and restore elasticity to skin and nails.


DIY cuticle oil

Pri hľadaní tých správnych ingrediencií som narazila na blog Švédky Petry a.k.a. Blingfinger, ktorá do svojej olejovej zmesi pridala myrhový esenciálny olej.

Myrha je živica stromu Commiphora (po našom myrhovník :D). Podporuje rast nechtov a má tiež silný antiseptický účinok, hojí ranky a upokojuje suchú a popraskanú pokožku. Dokonca som zistila, že myrhový olej používajú na spevnenie nechtov aj gitaristi :)

Čajovníkový olej som si vybrala nie len pre jeho vôňu, ktorú mám mimochodom veľmi rada, ale aj pre jeho protizápalový účinok. Je výborný v boji proti baktériám, mikróbom a plesniam.

Ak však nie ste fanúšikom vône čajovníka, môžete ho vymeniť za iný. Ja nabudúce chcem vyskúšať levanduľový a rozmarínový (pre mamu :)).

Ešte pre poriadok, oleje Saloos som kupovala z e-shopu Jedenklik.sk a esenciálne oleje zas z Bioterra.sk.


When I was searching for the right ingredients I stumbled upon Petra's blog Blingfinger and she was using myrrh essential oil in her mix.

Myrrh is the aromatic resin of Commiphora tree. It promotes nail growth and it also has antiseptic properties. It heals cuts and wounds and it calms dry and chapped skin. I even found out that myrrh oil is popular among guitar players and they use it to strengthen their nails :)

Tea tree oil has strong anti-inflammatory, anti-fungal and anti-microbial properties. And I really like the smell so that's why I picked this one.

But if you're not fan of tea tree smell you can pick which ever you like. Next time I want to try lavender and rosemary (for mum:)).


DIY cuticle oil

S esenciálnymi olejmi som si objednala aj takúto 10 ml sklenenú liekovku s kvapátkom. Takýto aplikátor sa mi pozdáva viac ako klasický štetček.


With my essential oils I bought this small 10 ml glass bottle with dropper. I like this type of the applicator more than usual brush.

DIY cuticle oil

Olejček som miešala len tak od oka. Začala som mandľovým, ktorého som do fľaštičky naliala trchu viac ako jednu tretinu. Tú cca druhú tretinu som doplnila jojobovým olejom a zvyšok tekvicovým a olejom z pšeničných klíčkov. Vďaka posledným dvom menovaným olej získa krásnu sýto žltú farbu.

Nakoniec som do zmesi pridala cca päť kvapiek myrhového oleja a príliš veľa čajovníkového oleja :D Najskôr sa mi totiž zdalo, že ho vôbec necítim, no po ďalších pár kvapkách ho bolo cítiť až až :D Našťastie mi to vôbec nevadí :)


I mixed the oil just by eyeballing my ingredients. I started with almond oil and I poured bit more than one third into the bottle. The next almost third I filled with jojoba oil and the rest is both wheat germ and pumpkin oil. Because of the last two the oil has that nice and vibrant sunny yellow color.

In the end I added about five drops of myrrh oil and bit too much of tea tree oil :D At first I added around five drops but I haven't smelled anything so I dropped more in the mixture and now the smell is quite strong :D But I like the tea tree so I don't mind :)


DIY cuticle oil
Čerstvo naolejované kutikuly :) / My freshly oiled cuticles :)
Keď už máme náš skvelý olej namiešaný, musíme ho vedieť aj správne používať. Olej je dobré aplikovať až na záver manikúry. Žiadny olej nie je vhodný na začiatok - na zmäkčenie kožičky, aby sa dala ľahšie zatlačiť. Olej totiž všetko uzamkne. Na zmäkčovanie je potrebné zvoliť prípravok na to určený - či už odstraňovač kožičky, gél, či maslo na nechty.

Keďže veľkú časť mojej zmesi tvorí dobre sa vstrebávajúci jojobový olej, môžem ho veselo používať každý deň niekoľkokrát. Dokonca ho so sebou nosím do práce :)

Zvyčajne nanesiem primerané množstvo na každý prst a jemne premasírujem koreň nechtu - pre lepšie prekrvenie, ktoré napomáha rastu nechtov. Olej sa za pár minút krásne vstrebe a zanechá moju pokožku jemnú, no nie šialene lesklú, takže ho môžem bez problémov použiť aj pred fotením :)


And now when we have our amazing oil mixed we should know how to use it correctly. The oil is good to apply as the final step of manicure. Actually any oil is suitable to be used in the beginning - to soften the cuticles so you can push it back easily. The oil locks the moisture in the skin. For softening the skin around your nails you should use a product that is targeted to do this - like cuticle remover, gel or nail butter.

But since the big part of my oil mixture is jojoba oil that sinks in the skin easily I can use my oil daily. I even take it to the work with me :)

I usually apply enough oil on each finger and gentle massage it into the nail and cuticles. I target the nail matrix zone for better blood flow - this promote nail growth. The oil absorbs in few minutes and it left my skin soft but not too shiny so I can use it before taking the photos :)


DIY cuticle oil
Po pár minútach sa olej úplne "vcucne" :) / After a few minutes the nail oil soaks in :)

A aký je výsledok takéhoto pravidelného "mazania sa"? Zacelené a hladké okolie nechtov. Kožička sa mi úplne scvrkla. Takto vyživené nechty sú aj pružnejšie a menej sa lámu a štiepia.

Navyše, ak ho použijete až po nalakovaní nechtov, pomôže vám ochrániť čerstvú, nie ešte celkom suchú manikúru. Ak aj náhodou do niečoho nechtom ťuknete, neprilepíte sa :)

Čo vravíte na dnešné "urob si sám"? Skúsite si mixnúť nejaký ten olejček aj vy? A určite mi napíšte, či používate oleje a ak áno, ktoré sú vaše obľúbené :)


And what is the result of this regular routine? Healed and smooth nail cuticles. My cuticles actually tightened. When your nails are supple and nourished they are also flexible and less prone to breakage.

Also if you use the oil after painting your nails it helps to protect your freshly and not completely dry nails. If you bump into something with your nails you won't ruin your manicure :)

So what are your thoughts on today's DIY? Will you try to mix some nail oil by yourself? You can write me if you like to use oils. If yes which ones are your fave? :)




P.S.: Na nechtoch mám Miracle Gel v odtieni Tidal Wave od Sally Hansen, ktorý práve testujem ;)

P.S.: I'm wearing Miracle Gel in shade Tidal Wave from Sally Hansen that I'm testing right now :)




8 komentárov :

  1. Wow, this is so awesome! Thank you for sharing this DIY :) I love using oil on my cuticles, because I have very dry skin that breaks easily. I've tried different brands but never made my own. :O

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Glad you like the post :) My curiosity about mixing my oil started when Bliss Kiss went on sale and I wasn't sure if I want to splurge :D You can actually change the recipe as you wish but I would stick with jojoba oil as the main ingredient because it's ability to sink in to nail :)

      Odstrániť
  2. Skvely prispevek! Taky pouzivam oleje, dynovy, jojobovy, merunkovy-marhulovy... Urcite Tvou kombinaci vyzkousim;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Marcelka :) Ten recept sa vlastne točí hlavne okolo toho jojobáku, to zvyšné si človek môže nakombinovať ako chce... Najbližšie by som chcela vyskúšať aj marhuľový, avokádový, makadamiový, či hroznový. A to, že si ho môžeš "navoňať" ako chceš je tiež super :)

      Odstrániť
  3. Zaujímavý príspevok pre niekoho, kto sa spolieha na kupovaný kokosový olej, Essence olej a jahodový olejček na nechty :-))) Môj vrchol bol olej na popáleniny :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Olej na popáleniny? To ani neviem, čo je! :D A jahodový olejček? Ani o tom nemám vedomosť... Mám čo doháňať! :)

      Odstrániť
    2. jj, robí sa z ľaliových kvetov, výborná vec. Nájdeš u mňa na neho aj recept :)

      Odstrániť
    3. Fíha, tak to je velice interesantný olejček! :)

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...